Mahlers symfoni no 1 i Västervik
Länsmusiken i Kalmar län bjuder in till en stämningsfull konsertupplevelse när Gustav Mahlers första symfoni framförs i ett särskilt arrangemang för femton musiker.
Konserten är ett initiativ av Länsmusikens unga musikambassadör Vidar Zettergren Stejver, vars intresse för symfonisk musik ligger till grund för projektet.
På scen möts musikstuderande, pedagoger och professionella musiker under ledning av den internationellt uppmärksammade dirigenten Roman Reznik.
Konserten ges den 31 maj kl. 15.00 i Gladhammars kyrka i Västervik. Fri entré.
Läs mer om konserten här.